Іван Архангел

Лідер СБУ м.Львова
Гравець ?
Реєстрація
30.06.24
Повідомлення
28
Загальне положення:

Затримання - це міра короткочасного (на термін до 90 хвилин) позбавлення людини права на свободу, що здійснюється на підставі кримінально процесуального кодексу. Затримання не вважається мірою покарання, воно має виключно позасудовий характер і в сукупності з іншими передбаченими законом засобами та методами дозволяє співробітникам правоохоронних органів зібрати необхідні відомості (достатню доказову базу) для вирішення питання про можливість чи неможливість застосування до особи будь-якої законної санкції;
Особа може бути затримана за підозрою у скоєнні злочину, за яку може бути призначено покарання у вигляді позбавлення волі або штрафна санкція, а також за підозрою у скоєнні адміністративного правопорушення, якщо вирішити питання про призначення штрафу на місці не є можливим або покарання за скоєння такого адміністративного правопорушення передбачає обмеження волі.

Обов'язки працівника, який виконує затримання:

1.Співробітник зобов'язаний вести та зберігати протягом 72 годин відеозапис усіх процесуальних дій, включаючи порушення затриманого.
2.Співробітник зобов'язаний пояснити адвокату причини затримання.
3.На першу вимогу співробітник, який проводить процес затримання, зобов'язаний надати адвокату відеозапис затримання та моменту порушення його підзахисного.
Виняток: У разі затримання державного службовця відеозапис надається співробітнику адвокатури. Співробітники ЦСО А надають докази лише за письмовим запитом.

Підстави для затримання:

1.Особа спіймана в момент скоєння злочину або безпосередньо після її скоєння працівником правоохоронних органів;

2.На підозрюваному або його одязі, при ньому або в його оселі були виявлені явні сліди злочину;

3.Є фото чи відеофіксація скоєння злочину цією особою;
4.Є ордер чи інший нормативно-правовий акт, підписаний прокурором, суддею, або рішення суду;
5.Є орієнтування на транспортний засіб чи цю особу.

Порядок дій під час затримання:

1.Одягнути кайданки на громадянина;
2.Представитися;
3.Назвати підстави затримання;
4.Роз’яснити права затриманого(Ви маєте право зберігати мовчання все що ви скажете може і буде використано проти вас в суді ви маєте право на юридичну допомогу а саме адвоката ви маєте право на один телефонний дзвінок не більше 3 хв вам ясні ваші права);
5.Провести обшук на місці, у разі знаходження при затриманому нелегальних предметах та речовинах - інкримінувати відповідні статті, зачитавши їх короткий зміст. Обшук проводиться за потребою;
6.Посадити затриманого у патрульну автівку;
7.Доставити затриманого до ГУСБУ м Луцьк;
Виняток: Якщо процес затримання був скоєний у ГУСБУ м Луцьк або біля нього то затриманого можна доставити до КПЗ без використання транспортного засобу.
8.Встановити особистість громадянина.
9.Реалізувати права затриманого.
10.Почати процедуру допиту, якщо цього вимагають обставини. Адвокат може бути присутнім під час допиту та відстоювати невинність затриманого, або запропонувати затриманому вийти під заставу.
Примітка: необхідність допиту визначає працівник, який затримував. Адвокат не може наполягати на допиті;
11.По завершенню внести інформацію в державну базу даних ((видати розшук));
12.Помістити затриманого в КПЗ.

Реалізація прав затриманого:

При викликі державного адвоката, відповідь від адвоката в рацію департамента очікується 5 хвилин, а прибуття адвоката після відповіді - 10 хвилин. У разі, якщо адвокат не відповів в рацію департамента або не прибув - процес затримання продовжується;
При викликі приватного адвоката, час очікування складає 10 хвилин з моменту завершення дзвінка. Якщо адвокат не прибув протягом 10 хвилин - процес затримання продовжується;
При затриманні співробітника державної структури - викликається керівництво затриманого. На відповідь від керівництва дається 5 хвилин, на прибуття після відповіді - 10 хвилин. Якщо керівництво не відповіло протягом 5 хвилин, або не прибуло протягом 10 хвилин після відповіді - процес затримання продовжується.
Тривалість пошуку контакту для дзвінка не повина перевищувати 1-у хвилину. Тривалість телефонної розмови не повинна перевищувати 3 хвилини;

Підстави звільнення підозрюваного:

1.не підтвердилась підозра у скоєнні злочину;
2.за порушення не передбачено запобіжних заходів у вигляді взяття під варту;
3.затримання було здійснено з порушенням правила затримання;
4.пройшло більше 90 хвилин з моменту затримання і не було обрано запобіжний захід у вигляді взяття під варту.
Примітка: сплив даного терміну припиняється на час проведення допиту, на час очікування адвоката та його бесіди наодинці із затриманим, а також на час очікування співробітника органів прокуратури та проведення ним розгляду справи у разі затримання державного службовця;
Примітка №2: затриманий, звільнений на підставі цієї статті на вимогу співробітника органів прокуратури або адвоката, не може бути затриманий за це саме конкретне порушення повторно (навіть за наявності відеофіксації його порушення).
Виключення: затриманий не може бути звільнений, якщо затримання відбувається за ордером або нормативно-правовим актом Департаменту внутрішньої безпеки або співробітниками ЦСО А;
Примітка №1: ордер або нормативно-правовий акт, а також дії співробітників ЦСО А можуть оскаржити протягом 72 годин за допомогою скарги на імʼя Міністра внутрішніх справ або особи, яка виконує її обовʼязки.
 
Зверху